Data voorspelt
door Machine Learning
juist toe te passen
Momenteel is het niet meer weg te denken; Artificial Intelligence. Voor vele was dit nog een stap te ver, maar ChatGTP en MidJourney hebben hierin het tegendeel bewezen. De ontwikkelingen gaan heel snel en wij bewegen mee. Daarom hebben wij een team dat gericht is op Machine Learning oplossingen. Het is niet te vroeg om in te stappen. Iedere dag die je wacht is eigenlijk te laat.
BI-tools bieden inzicht in wat er is gebeurd in het verleden en helpen bij het analyseren van historische gegevens om trends te identificeren. Dit is belangrijk voor het begrijpen van de prestaties van het bedrijf en het nemen van beslissingen op basis van deze inzichten.
Machine Learning daarentegen stelt je in staat om te kijken naar de toekomst en voorspellingen te doen over wat er mogelijk gaat gebeuren. Dit kan helpen bij het nemen van proactieve beslissingen in plaats van reactief te zijn op gebeurtenissen die al zijn opgetreden.
Machine Learning kan ook helpen bij het ontdekken van patronen in gegevens die niet altijd gemakkelijk te zien zijn met traditionele BI-tools. Bijvoorbeeld, het kan patronen ontdekken in ongestructureerde gegevens zoals tekst, afbeeldingen en video’s, die niet gemakkelijk te analyseren zijn met BI-tools.
Bovendien kan Machine Learning helpen bij het automatiseren van taken die normaal gesproken veel tijd en menselijke inspanning zouden kosten. Hierdoor kunnen bedrijven hun processen optimaliseren en hun efficiëntie verhogen.
Kortom, Machine Learning is een aanvulling op BI omdat het extra intelligentie toevoegt aan de gegevens die al beschikbaar zijn in een BI-systeem, waardoor bedrijven betere beslissingen kunnen nemen en hun processen kunnen optimaliseren.
Dit zijn slechts enkele van de vele voordelen van Machine Learning op jouw data. Afhankelijk van de specifieke toepassing en de beschikbare gegevens, zijn er nog veel meer voordelen te behalen.
Een bedrijf heeft een aanzienlijke voorraad van verschillende producten en vindt het moeilijk om bij te houden welke producten goed verkopen en welke niet. Het bedrijf maakt gebruik van traditionele methoden om de voorraad bij te houden en te bestellen. Deze klant vraagt om een oplossing om de productvoorraad te optimaliseren en zo te zorgen voor een betere omzet en minder verlies.
Door middel van machine learning kan het bedrijf voorspellen welke producten waarschijnlijk zullen verkopen op basis van historische verkoopgegevens. Met dit nieuw inzicht kan het bedrijf de voorraad van bepaalde producten verhogen of verlagen om zo de omzet te verhogen en het verlies te verminderen.
Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie!
Dat doen wij al sinds 1998 met een enorme passie voor data en techniek en een echte resultaatgerichte, no-nonsense mentaliteit. In een open, transparante werkomgeving geven wij onze specialisten graag de ruimte om het beste uit zichzelfte halen. De liefde voor het vak, de vrijheid en de synergie tussen onze young potentials en vakrotten resulteren in een hecht teamgevoel.