Resultaat met maatwerk applicaties essent

Nederlands energiebedrijf Essent levert en produceert elektriciteit, gas en warmte aan particuliere en zakelijke kanten. Dagelijks wisselen er klanten van energieleverancier, hoe kan je als energiebedrijf optimaal omgaan met klanten die overstappen?

Probleem Essent

Toen de grootzakelijke energiemarkt vrijkwam ging Essent met een Acces- applicatie werken. Het berichtenverkeer was erg divers en de applicatie werd gaandeweg complexer. Bovendien bleek Acces voor de toepassing bij Essent gebruiksonvriendelijk en instabiel. Er ontstond een vraag naar een gebruiksvriendelijk, toekomstbestendig en geautomatiseerd berichtenverkeer waarin meerdere gebruikers tegelijk aanvraagformulieren kunnen indienen.

Aanpak

Vroeger was het verwerken van de aanvragen voor het wisselen van energieleverancier een tijdrovend proces. Martijn:’ Nu zien we niets meer van het berichtenverkeer. Medewerkers kunnen vanuit hun eigen account de switches aanvragen’. In Summa heeft nieuwe software ingezet om rapportages te maken, waardoor overzichten flexibel en snel aanpasbaar zijn. Martijn:’ Het voordeel voor mij in dit project was dat ik jarenlang zelf met de voorgaande applicatie heb gewerkt. En het nu voor de gebruiker? Die is bijzonder tevreden. Gisteren noemde iemand het zelfs “de uitvinding van het jaar”.’

Resultaat

Bij Essent heeft In Summa een maatwerk applicatie ontwikkeld, waarmee het voor Essent veel eenvoudiger wordt om te gaan met klanten die wisselen van energieleverancier.

Ook interesse in Maatwerk applicaties?

Bent u benieuwd wat In Summa voor uw organisatie kan betekenen? Stuur een bericht naar Arjen Lammers via info@insumma.nl of bel naar 0162 524 000. Samen met u streven we graag naar het beste resultaat.